Pakke. Morgenmad.
Made kørte mig til bussen. Det tog 1,5 time
Håber at se hans søn i DK elle min datter på 18 hos ham en dag.
Han siger om ris
International ris høstes 3 gange årligt
Bali ris har større korn og er meget højere i væksten. Høstes 2 gange årligt.
Han lærte mig indonesisk “tak”:
Dørí ma kasí / Terima kasih
Made og jeg ankom til terminalen 10:30. Bussen skulle gå kl. 11:40 den afgik 12:35!
Bussen var en ” sovebus”. Jeg købte en bedre plads for 100.000 r. Det var vist udenom de normale procedurer
Færgen sejlede præcis da bussen kom. Der er 4-6 færgeterminaler ved siden af hinanden. Færgerne lignede dem i Philippinerne men terminalerne var klart i bedre kvalitet, og afgangsfrekvensen væsentlig højere.
Der er meget bedre styr på losning og lastning her. Færgen var fuld af skoleelever. Og et ungt fransk par. Plus 1-2 ældre europæiske mænd som jeg. Det franske par blev meget populære blandt de kvindelige skoleelever.
16:05 var vi i land i Ketapang.
Hovedvejen er godt asfalteret og i god stand men den svinger hele tiden og der er meget trafik. Mange lastbiler kører langsomt og der overhales intensivt i begge retninger. Det er meget nervepirrende.
Og så faldt internetforbindelsen ud igen.
Den kom dog tilbage lidt før vores spisepause der i øvrigt var betalt via billetten.
BUSSELSKAB Tami Jaya
Bus: LAKSANA HINO
Bus: LEGACY SR3 Suites class (SR3.R66)
Betalingsvej. 2 adskilte kørebaner (1 hver vej) i beton. Går over i 4 sporet motorvej. Og så i en 6- sporet.
Nu er bussen i max. fart på vej mod Surabaya.
0:30 Terminale Kertonegoro
Kl. 02 ankom jeg til Tami Jaya’s garageanlæg og terminal. Ikke en fælles terminal men en lille “privat” en.
Nåh. Satte mig til at sove.